Ξέρουμε ότι τα social media είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Η τεχνολογία εξελίσσεται και εμείς κάθε μέρα είμαστε ολοένα και πιο ενεργοί στα προφίλ μας.
Είναι όμως τα social media το μέλλον;
Βρεθήκαμε λοιπόν με την Γιούλη Ντουρντουρέκα, δημιουργό της διαφημιστικής εταιρείας Genius Agency και μας τα απάντησε όλα!
-Πως έγινες Marketing Manager;
“Εσύ πως έγινες byte-blogger; (χαχα)
Απο μικρή το ήθελα, το σπούδασα, έκανα το όνειρο πράξη και το άσκησα και πλέον έχω την δική μου διαφημιστική εταιρεία (Genius Agency).”
-Τι είναι η διαφήμιση για σένα;
“Στο μυαλό μου τα πάντα, στη ψυχή μου η μεγάλη μου αγάπη και στη δουλειά μου ο άσσος στο μανίκι.”
-Γιατί να διαφημιστεί κάποιος;
“Γιατί χωρίς τη διαφήμιση η Coca-Cola δεν θα ήταν αυτή που είναι σήμερα.”
-Τα social media είναι το μέλλον;
“Τα social media είναι το μέλλον, το παρόν και κάθε χθες που δεν ξέραμε ότι υπάρχει. Είναι ένας δρόμος δίχως τέρμα. Δεν τερματίζουν πουθενά. Κάθε μέρα νέα εργαλεία, νέες προκλήσεις, νέα αποτελέσματα.”
-Ήταν εξ αρχής ο στόχος σου να ασχοληθείς με τα social media επαγγελματικά;
“Οχι! Είμαι παιδί των ‘90s και είμαι χαρούμενη με αυτό γιατί πρόλαβα και έπαιξα κι εγώ στις γειτονιές χωρίς υπολογιστές. Αφού μεγάλωσα όμως ήρθε η ώρα να κάνω την αγάπη μου για το marketing επάγγελμα. Και εφόσον δεν είμαστε στο μακρινό 1994 πια, τα social media είναι το μέλλον.”
-Ξέρουμε οτι έχεις σπουδάσει marketing, γιατί όμως εξειδικεύτηκες στα social media;
“Γιατί είναι όλα μετρήσιμα. Απο τον χρήστη που θα μπει στο site σου, απο το που σε βρήκε, τι κινήσεις έκανε μέχρι και γιατί δεν έκανε το checkout. Θέλω όταν αναλαμβάνω έναν πελάτη να του δείχνω τα νούμερα, τα λόγια πολλές φορές είναι λίγα μπροστά στα αποτελέσματα.”
-Τι θα συμβούλευες ένα επιχειρηματία;
“Αν δεν είναι ήδη ενεργός στα social media, να ξεκινήσει σήμερα κιόλας. Η δύναμη που έχουν τα social media δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο διαφημιστικό μέσο. Αρκεί βέβαια να τα χρησιμοποιήσεις σωστά. (Think Twice)”
-Χρειάζεται πολλά χρήματα μια επιχείρηση για να διαφημιστεί;
“Η αλήθεια είναι πως… όχι. Σίγουρα χρειάζεται ένα budget το οποίο θα το επενδύσουμε στη προώθηση, αλλά αυτά τα 5ψήφια νούμερα που ακούω πολλές φορές είναι για πολυεθνικές.
Μια μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί με λιγότερα από 500-1000 ευρώ να ξεκινήσει τη διαφήμιση.”
-Είναι αρκετό να έχουν ενεργές διαφημίσεις οι επιχειρήσεις;
“Είναι αρκετό να έχουν χαραγμένη στρατηγική οι επιχειρήσεις. Δηλαδή να έχουν την αντίληψη οι επιχειρηματίες για ποιό λόγο ξεκινούν την διαφήμιση και να έχουν ένα στόχο, τι αποτελέσματα θέλουν να φέρουν με την προώθηση. Εντάξει, θα μου πεις “πελάτες”. Ναι αλλά τι είδους πελάτες; Τους μίζερους ή τους επενδυτές; (Think Twice Again)”
-Ποιά θεωρείς οτι είναι η καλύτερη απόδοση στις διαφημίσεις;
“Δεν υπάρχει καλύτερη και χειρότερη. Υπάρχει απόδοση σκέτο. Δηλαδή βάζεις 1000 ευρώ και γυρνάνε πίσω 5.000. Στη δική μας διαφημιστική λογική απόδοση είναι το κέρδος, όχι ο τζίρος. Έχουμε πελάτες με Χ5 απόδοση, έχουμε πελάτες και με Χ10 απόδοση. Οι Χ10 απλά μας ακούσαν λίγο περισσότερο (χαχα).”
-Η εποχή covid βοήθησε τα e-shops;
“Σε επίπεδο πωλήσεων ναι, αλλά τελικά κάναμε όλοι μια τρύπα στο νερό.
Γιατί οι εταιρείες μεταφορών δεν ήταν έτοιμες για τέτοιο όγκο δεμάτων. Με αποτέλεσμα οι επιστροφές και οι αρνήσεις παραλαβών να είναι στο πικ τος. Ήταν για όλους μας κάτι πρωτόγνωρο και πραγματικά για κάποιους φαντάζει ότι στη covid εποχή τα e-shops πλουτίσανε. Δυστυχώς ενώ απο τον επιχειρηματία, το website, τις διαφημίσεις, το εμπόρευμα όλα λειτούργησαν ρολόι, οι εταιρείες διανομής ρίξανε τη προσπάθεια στο κενό.”
-Παραδοσιακό Marketing ή Digital Marketing;
“Και τα δύο! Ξεκινάμε απο το Digital για να μπορούμε να έχουμε “ψηφιακή ταυτότητα” και μετά πάμε στο παραδοσιακό. Εξαρτάται πάντα την επιχείρηση, αλλά τι να λέμε; Το Digital Marketing έχει μεγάλη δυναμική αν το διαχειριστείς σωστά.”
-Θεωρείς τα social media είναι ικανά να κάνουν μόνο καλό;
“Αν ξέρεις να τα διαχειριστείς ναι. Τα social media κρύβουν πολλές παγίδες. Και έχουν πολλά tricks που αν τα ενεργοποιήσεις σωστά θα τρίβεις τα μάτια σου. Αν “νομίζεις” ότι ξέρεις να τα διαχειριστείς μπορεί να κάνεις κακό.”
-Γνώμη για τις κριτικές των καταστημάτων;
“Να είναι παντού και μόνιμα ενεργές, αλλά σας παρακαλώ να γράφονται αλήθειες. Δηλαδή αν ένα Χ κατάστημα πραγματικά δεν έχει καλή εξυπηρέτηση ή κάποιος πελάτης έμεινε δυσαρεστημένος φυσικά και να το γράψουν οι χρήστες. Στη τελική αν είναι έξυπνος ο επιχειρηματίας θα το αλλάξει, θα γίνει καλύτερος. Αλλά ρε παιδιά, να γράφουμε και τα θετικά. Γιατί αυτό έχει παρεξηγηθεί τόσο; “Α μπαίνω να κάνω αρνητική κριτική!”. ΟΧΙ! Μπες και κάνε και μια θετική!”
-Πόσα άτομα είναι η ομάδα σου;
“Είμαστε 7 υπέροχοι επαγγελματίες.
(Γραφίστες, Κειμενογράφοι, Account Managers, Φωτογράφοι & Web Developers)”
-Τι θα έλεγες σε έναν επιχειρηματία να αποφύγει στα social media;
“Θα σου πω αυτό που λέω στους πελάτες μου. Δεν μπορεί ένας άνθρωπος να διαχειρίζεται μια ολόκληρη επιχείρηση και να είναι και τέλειος στα social media και σε όλα. Εκτός του ότι δεν είναι εφικτό σωματικά και νοητικά, δεν είναι και σε χρονικό πλαίσιο. Καλό είναι να κάνει ο επιχειρηματίας όσα περισσότερα μπορεί, αλλά να αφήνει και όσους ειδικεύονται στη δουλειά τους να ασχοληθούν με αυτό. Οπότε ας αποφεύγουμε τα “εγώ ξέρω να κάνω διαφημίσεις γιατί είδα ένα σεμινάριο”. Κάνω αυτή τη δουλειά 10 χρόνια και κάθε μέρα μαθαίνω!”
-Είναι εύκολη η δουλειά του διαφημιστή;
“Καμία δουλειά δεν είναι εύκολη. Την κάνει λίγο ευκολότερη η αγάπη σου για αυτή, αλλά έχει δυσκολίες. Η δική μας η δουλειά έχει άγχος καθώς έχεις την ευθύνη της λειτουργικότητας μιας επιχείρησης. Και επειδή έχουμε να κάνουμε με e-shops, τα οποία από μόνα τους είναι ζωντανοί οργανισμοί, είμαστε Online 24/7.”
-Δώσε μια συμβουλή στους επιχειρηματίες που θέλουν να διαφημιστούν αλλά διστάζουν.
“Να μην ακούνε τη γνώμη του καθενός. Να μιλήσουν με κάποιον ειδικό να τον κατευθύνει και να χτίσει μια αποδοτική στρατηγική για την επιχείρηση του. Είναι πολλά τα βήματα μέχρι να φτάσεις να “πουλάς”. Αλλά αν τα κάνεις σωστά, θα “πουλάς” κερδοφόρα.”
-Η Genius Αgency εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, αναλαμβάνει πελατολόγιο κι από άλλες περιοχές;
“Έχουμε ήδη ενεργό πελατολόγιο απο όλη την Ελλάδα, απλά η έδρα μας είναι στη Θεσσαλονίκη. Και μιας και μου έδωσες τη πάσα θέλω να σου πω οτι είναι αξιοσημείωτο πόσο ανάγκη έχουν το digital marketing στο εξωτερικό. Επειδή έχουμε ενεργό πελατολόγιο και στο εξωτερικό, ειλικρινά η Ελλάδα στο digital marketing να ξέρετε είναι πολυυυυ μπροστά!
-Που μπορούμε να σε βρούμε ((Genius Agency);
“ΑΔ ΜΙ ΚΟΚΛΑ ΕΙΜΑΙ ΠΛΟΚ. (χαχα) Όπου κι αν ψάξεις το Genius Agency θα το βρεις!
Αλλά για να στο κάνω πιο εύκολο σου βάζω λινκάκι!
www.geniusagency.gr”
Αν έχετε περισσότερες απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την διαφημιστική εταιρεία Genius Agency.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
- Πώς να καταλάβεις ότι το τηλέφωνό σου σε κατασκοπεύει
- Πέντε tips για να γίνεις (καλύτερος) gamer
- Ηλεκτρικό ποδηλάτο: 7 συμβουλές για την αγορά του
- Οι καλύτεροι υπολογιστές εξόρυξης για κρυπτονομίσματα
- Τι κάρτα γραφικών έχω;
- Η Τράπεζα Πειραιώς υποστηρίζει το Apple Pay
- Digital Marketing τα 8 Καλύτερα Chrome Extensions
- Η Διαδικτυακή Κοινότητα Ανθρώπων με Εμφυτεύματα Μικροτσίπ
- Τα καλύτερα ηλεκτρικά μηχανάκια 2022
- Tablet: τα καλύτερα (value for money) μέχρι 250 Ευρω!!!
- Οι καλύτερες (value for money) μηχανές εσπρέσο του 2020
- Starlink: Το δορυφορικό internet του Elon Musk είναι πλέον στην Ελλάδα